شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۳
کد مطلب : 1462
جالب است ۰
رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی هدی از تحصیل ۱۳۰۰ دانشجو در این مرکز دانشگاهی خبر داد و گفت: اگرچه این دانشکده زیرمجموعه جامعه‌الزهراست اما مطابق سیاست‌های نظام آموزش عالی فعالیت دارد و در بخش بین‌الملل دانشکده نیز ۱۵۰ دانشجوی غیر ایرانی از ۱۹ ملیت در حال تحصیل هستند.
تحصیل ۱۳۰۰ دانشجو در دانشکده هدی
به گزارش کارآفرينان نيوز غلامحسین گرامی امروز در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه، اظهار کرد: دانشکده الهیات و معارف اسلامی هدی از سال ۱۳۷۳ با مجوز وزارت علوم آغاز به کار کرده و یکی از زیرمجموعه‌های جامعه‌الزهراست که به تربیت زنان متخصص و فرهیخته دانشگاهی اهتمام دارد.
وی تصریح کرد: این دانشکده به منظور ایجاد یک ظرفیت نظام آموزش عالی در این بخش حوزوی تأسیس شد و به دنبال این هدف بود که در تمامی زیرنظام‌های آموزش حوزوی و غیر حوزوی فعالیت داشته باشد.
رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی هدی افزود: در این مجموعه از مقطع پیش‌دبستانی تا کارشناسی ارشد خدمات آموزشی ارائه می‌شود و به دنبال این هستیم که سطح دانشکده را به دانشگاه ارتقا دهیم.
گرامی از تحصیل ۱۳۰۰ دانشجو در دانشکده هدی خبر داد و گفت: در حال حاضر در بخش بین‌الملل، ۱۵۰ دانشجوی غیر ایرانی از ۱۹ ملیت در حال تحصیل هستند. در این دانشکده حتی دانشجویانی از کشورهای آمریکا و کانادا و استرالیا و سوئد تحصیل می‌کنند.
وی افزود: تاکنون ۹۰۰ نفر از ۳۸ ملیت از دانشکده هدی فارغ‌التحصیل شده‌اند و بیشتر این افراد در کشورهای خود به عنوان مبلغ نظام جمهوری اسلامی فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: به دانشجویان بخش بین‌الملل زبان فارسی آموخته می‌شود و دوره‌های معارفی مانند آشنایی با اندیشه‌های شهید مطهری و امامین انقلاب را در قالب‌ دوره‌های کوتاه مدت می‌گذرانند.
رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی هدی به پذیرش دانشجو در دو مقطع کارشناسی و ارشد در این دانشکده اشاره کرد و گفت: پذیرش در این دانشکده به دو شیوه از طریق سازمان سنجش برای عموم و آزمون اختصاصی ویژه طلاب خواهر انجام می‌گیرد و دانشجویان بین‌الملل نیز از طریق مصاحبه پذیرش می‌شوند.
گرامی افزود: ۸۸۰ دانشجوی مقطع کارشناسی در ۷ رشته علوم قرآن و حدیث، فلسفه و حکمت اسلامی، فلسفه و عرفان اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، روان‌شناسی، علوم تربیتی و مشاوره تحصیل می‌کنند و ۴۲۰ دانشجوی مقطع ارشد نیز در ۹ رشته در حال تحصیل هستند.
وی به تسهیلات و امکانات دانشکده هدی اشاره کرد و گفت: وام دانشجویی، کتابخانه، خوابگاه، مهد کودک، سرویس حمل‌ونقل، سلف و غذاخوری، تخفیف شهریه و امکانات رفاهی و ورزشی برای دانشجویان این دانشکده پیش‌بینی شده است.
رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی هدی تصریح کرد: اگرچه این دانشکده زیرمجموعه جامعه‌الزهراست اما یک مرکز حوزوی محسوب نمی‌شود و مطابق نظام آموزشی عالی فعالیت دارد و از نظر جذب دانشجو و اساتید و سرفصل‌های علمی، چارچوب‌های وزارت علوم را رعایت کرده و به فارغ‌التحصیلان نیز مدرک دانشگاهی ارائه می‌کند.
گرامی با انتقاد از اینکه دانشکده هدی و دانشگاه‌های غیرانتفاعی از حمایت‌های دولتی محروم هستند، اضافه کرد: دانشکده هدی شهریه‌محور اداره می‌شود و در برخی موارد از حمایت جامعه‌الزهرا برخوردار است.
وی تصریح کرد: ۹۰ درصد دانشگاه‌های کشور از حمایت دولت برخوردار نیستند و مجموعه‌ای مثل دانشکده هدی در صورت حمایت دولت، تحول اساسی خواهد داشت.
رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی هدی افزود: فعالیت این دانشکده به دلیل مسائلی از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۹۴ متوقف شده بود اما خوشبختانه در حال حاضر فعال است و برنامه‌هایی برای توسعه این دانشکده و ارتقای آن به دانشگاه داریم.
گرامی اضافه کرد: دانشکده هدی به دنبال تربیت دانشجویان انقلابی است و مشکلی از باب مسائل عقیدتی و سیاسی در میان دانش‌پژوهان نداریم.
وی در پایان در خصوص اعضای هیئت علمی دانشکده هدی، گفت: ۱۴ استاد اعم از آقایان و بانوان به صورت تمام وقت و پاره‌وقت در این دانشکده تدریس دارند و در برخی دروس و رشته‌ها به‌دلیل کیفیت علمی از اساتید آقا استفاده می‌کنیم.


انتهای خبر/
http://karafarinannews.ir/vdce.p8zbjh8ew9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما