کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون سازمان حج و زیارت از آغاز ثبت‌نام عمره خبر داد

11 مرداد 1404 ساعت 11:41

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از آغاز ثبت نام متقاضان سفر زیارتی عمره مفرده خبر داد و گفت: ودیعه‌گذاران عمره سال‌های ۸۷ تا ۹۰ می‌توانند از امروز (شنبه، یازدهم مرداد) برای اعزام در ابتدای شهریور جاری به سرزمین وحی ثبت‌نام کنند.


به گزارش کارآفرينان نيوز اکبر رضایی در گفت وگو با خبرنگار به طور میانگین هزینه سفر برای هر نفر را حدود ۶۴ میلیون تومان اعلام کرد و اظهار داشت: عملیات عمره مفرده پس از طی مراحل و بازه‌های زمانی مختلف انجام شود که در حال حاضر و در مرحله اول، هموطنان حد فاصل تاریخ ۱۴۰۴/۰۶/۰۱ تا ۱۴۰۴/۰۸/۰۱ اعزام خواهند شد.

وی افزود: استان های مشمول ثبت نام در مرحله اول شامل تهران، قم، البرز، قزوین، کردستان، کرمانشاه، همدان، گیلان، زنجان، سمنان، لرستان، ایلام، مرکزی، هرمزگان، گلستان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، مازندران و شهرستان کاشان است.
به گفته وی نام‌نویسی از متقاضیان سایر استان ها و ایستگاه های پروازی شامل خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، فارس، بوشهر، کرمان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد تا پایان مردادماه جاری اعلام خواهد شد. مشمولین ثبت‌نام تمام دارندگان کارت‌های ثبت‌نامی عمره شامل اولویت‌های ۶۰۰ گانه متناسب با ظرفیت و فراخوان دفاتر حج و زیارت استان هستند.
رضایی یادآور شد: تمام افراد ‌باید با مراجعه به سامانه پنجره واحد سازمان حج ‌و ‌زیارت به نشانی MY.HAJ.IR ضمن تکمیل و بروزرسانی اطلاعات خویش، نسبت به تشکیل گروه‌ برای اعضای خانواده و کسانی که مایل اند به اتفاق مشرف شوند اقدام و سپس سایر مراحل ثبت نام در کاروان‌های دارای ظرفیت خالی را انجام و جای خود را در آن ذخیره (رزرو) کنند. متقاضیان اعزام پس از نام‌نویسی اولیه در گروه‌های اعزامی، برای قطعی کردن ثبت‌نام خود و تحویل مدارک لازم باید حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت به کارگزار انتخابی (دفتر زیارتی) مربوطه مراجعه و پس از آن نیز ظرف مدت ۴۸ ساعت، نسبت به واریز هزینه سفر خویش اقدام کنند.
مراجعه به دفتر انتخابی طی ۳ روز بعد از نام‌نویسی اولیه
معاون سازمان حج و زیارت تاکید کرد: قطعی شدن ثبت‌نام مقدماتی افراد منوط به تأیید سلامت، پرداخت کامل وجوه و مراجعه بموقع به دفتر زیارتی برای ارائه مدارک مورد نیاز (قید شده در برگه رزرو) به کارگزار خواهد بود.
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت دیگر موارد و شرایط اعزام سفر معنوی عمره را بیان کرد و گفت: در صورت مراجعه نکردن متقاضیان به دفتر زیارتی انتخاب شده در فرصت مقرر (سه روز) و واریز نکردن هزینه سفر در مهلت تعیین شده (دو روز)، منصرف از سفر تلقی و به طور سیستمی از کاروان حذف و متقاضی جدید جایگزین خواهد شد.
به گفته وی همچنین هزینه‌های اعزام به عمره مفرده مشتمل بر هزینه‌های ارزی و ریالی همچون بلیط هواپیما، اجاره هتل‌های محل اقامت معتمرین، بیمه، تغذیه و تدارکات، حمل و نقل، صدور روادید، هزینه دفتر زیارتی و برگزاری جلسات آموزشی بوده که مبلغ آن محاسبه و توسط متقاضی پرداخت خواهد شد. کلیه دفاتر و کارگزاران زیارتی سراسر کشور آماده هستند تا درصورت تمایل و مراجعه متقاضیان، نسبت به درج اطلاعات افراد در سامانه عمره از قبیل تکمیل اطلاعات متقاضی، تشکیل گروه و در نهایت ذخیره جا (رزرو اولیه) برای افراد واجد شرایط در قبال دریافت حق‌الزحمه مربوطه اقدام کنند.
رضایی ادامه داد: درصورت فراموشی اولویت اعزام، تمام دارندگان کارت‌های ثبت‌نامی عمره می‌توانند با مراجعه به سامانه عمره یا از طریق کد دستوری #۶۴۵۱۱*۴* از اولویت کارت ثبت‌نامی خویش (اولویت های ۶۰۰ گانه) مطلع شوند. برای سهولت در ثبت‌نام افراد در کاروان، این امکان در سامانه عمره وجود دارد که دارندگان کارت‌های ثبت‌نامی با تشکیل گروه نسبت به جست‌وجو و انتخاب کاروان و ثبت‌نام چند نفر همزمان اقدام کنند.
معاون سازمان حج و زیارت گفت: تشرف عمره‌گزاران در زمان مورد درخواست متقاضی، منوط به صدور به موقع روادید الکترونیکی و تأیید جداول پروازی از سوی کشور عربستان است. اخذ روادید برای افراد ثبت نام شده منوط به داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل ۷ ماه از زمان پرواز خواهد بود. بنابراین متقاضیان باید از قبل نسبت به این مهم تمهیدات لازم را بعمل آورده باشند. در صورت وجود هر گونه سوال و یا ابهام در طول فرایند ثبت نام، همکاران حج و زیارت در استان ها و کارگزاران زیارتی آماده پاسخگویی هستند.


انتهای خبر/


کد مطلب: 7255

آدرس مطلب :
http://karafarinannews.ir//news/7255/معاون-سازمان-حج-زیارت-آغاز-ثبت-نام-عمره-خبر

کارآفرینان نیوز
  http://karafarinannews.ir/